Düşünce Denizi

Bektaşi Fıkraları- Sen ne işe yaradın?

Sen ne işe yaradın

Bektaşi ile Hacı amca Osmanlı hükümranlığı zamanında ,ramazanda içki içerken yakalanırlar. Kadı yaptıklarının cezasının ne olduğunu bilip bilmediklerini sorar bunlara. Hacı amca af diler, “şeytana uyduk kadı efendi” der ve hacıya idam cezası verilir. Bektaşiye sıra gelir ve Bektaşi, “Kadı efendi ben gayri-müslümün bana oruç farz değil” der. Kadı Bektaşiyi serbest bırakır.Bektaşi kadıya sorar “kadı efendi ben de şeadet getirsem müslüman olsam, arkadaşımı da bağışlar mısın?” Kadı efendi düşünür, gavuru müslüman yapmanın ona sağlayacağı sevabı hesap eder ve hacıyı da affeder. Kadının huzurundan ayrıldıktan sonra Hoca şaşırararak Bekaşiye sorar; “Sen ne biçim adamsın be bir dinli oluyorsun, bir dinsiz, sende iman yokmu bire münafık” deyip azarlar. Bektaşi ‘nin de sabrı taşar ve Hacı’ya “Hacı efendi!, hadi ben gavur oldum kendimi , müslüman oldum seni kurtardım. Peki sen ne işe yaradın?” diye sorar…

25 Kasım 2006 - Posted by | Bektaşi Fıkraları, Bektaşilik ve Alevilik

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

