Düşünce Denizi

Cennet, İnsan ve Denge kavramları üzerine…

Erich Fromm‘un Psikanaliz ve Din adlı kitabından dün bir parça sizlere nakletmiştim. Böylece beraberce okumak fırsatını bulmuştuk. Üzerinde düşünmek fırsatını da bulabildiniz mi bilmiyorum ama, Erich Fromm ne Bektaşiliğe giriş yapmıştır, ne de bu kültürün muhtemelen varlığından haberdardır. Ancak, düşünceleri, sorgulamaları öyle noktalara gelir ki, Bektaşilerin yüzyıllarca sorgulayıp hatta yanıtladıkladıkları noktalarla örtüşüverir… Örneğin,
Cenneti, yani doğa ile birliği yitirdiğinden beri...” der… Demek ki, doğa ile birlikteliğin korunması bir tür cennet ortamıdır, onun gözünde… Bektaşinin gözünde de böyledir.
Bektaşi’ye hayat felsefesi sorulduğunda kestirmeden verecekse yanıtı, der ki:

Yazın gömleğimi yıkadım kurudu,
Kışın çorba yaptım soğudu…

Bir Bektaşi için yaşam, doğanın dengesini bozmamakta yatar. Doğaya uygun hareket etmeyi öğütler.

Bana sorsanız Bektaşiliğin en önemli kavramı nedir? diye, sizi şöyle yanıtlardım. DENGE…
images-5.jpg

İşte Bektaşi bu yüzden herşeyin dengede olmasını ister. Onun için de Bektaşinin koyusu, hafifi falan olmaz der. Yani bu adam çok koyu Bektaşi!… Ya da bu adam pek hafif Bektaşi… Gibi şeyler söylenemez. Olsa olsa, bir adam ya Bektaşi’dir, ya değildir denebilir.

Bir Bektaşi için İnsan hem DENGELİ olmalıdır hem de DENGEYI KORUMALIDIR.…Bunun için eğitim almalı, Kamil İnsan olmalıdır. Işte o zaman dünya CENNET olur…

Nazenin…

7 Aralık 2006 - Posted by | Bektaşilik ve Alevilik, Tasavvuf

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

